URZĄD STANU CYWILNEGO
Urząd Stanu Cywilnego
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności dotyczących narodzin, małżeństw oraz zgonów obywateli.
2. Wydawanie dokumentów tożsamości.
3. Prowadzenie archiwum USC.
4. Organizacja jubileuszy 50-lecia pożycia małżeńskiego.
5. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności:
1) prowadzenie ewidencji ludności,
2) przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych,
3) wysyłanie wniosków o nadanie numeru PESEL za pośrednictwem portalu PIA,
4) prowadzenie archiwum wydanych dowodów osobistych,
5) wydawanie decyzji w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych.
6. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych.
7. Wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie imprez masowych.
8. Prowadzenie rejestru wyborców i jego bieżąca aktualizacja.
9. Udział w przygotowywaniu i przeprowadzeniu wyborów i referendów.
10. Sporządzanie wykazów dzieci dla poszczególnych obwodów szkolnych.
11. Rejestracja przedpoborowych.
12. Udział w przeprowadzeniu kwalifikacji wojskowej.
13. Przygotowywanie decyzji o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Edyta Szczkarewicz Data wytworzenia:
15 lut 2016
Osoba dodająca informacje
Edyta Szczekarewicz Data publikacji:
15 lut 2016, godz. 10:52
Osoba aktualizująca informacje
Edyta Szczekarewicz Data aktualizacji:
15 lut 2016, godz. 11:05