Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Smołdzino

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy)

Zameldowanie na pobyt czasowy (powyżej 3 miesięcy)



Wymagane dokumenty:

  1. Druk "zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące" do pobrania poniżej lub w Urzędzie Gminy, pok. nr 5 (dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełniane są oddzielnie).

  2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).

  3. Aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
    -lokale wynajmowane - umowa najmu
    -lokale mieszkalne spółdzielcze, komunalne, zakładowe -
    przydział lokalu
    -lokale własnościowe w budynkach wielorodzinnych - wypis z księgi wieczystej, akt notarialny-umowa zakupu lokalu
    -budynki jednorodzinne - wypis z księgi wieczystej, akt notarialny lub decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o udzieleniu pozwolenia na użytkowanie budynku mieszkalnego (w przypadku nowo wybudowanych)

- postanowienie o nadaniu nr porządkowego.

Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Smołdzino, pok. nr 5, tel. (59) 8117215 wew. 122

Termin i sposób załatwiania sprawy:
- w wypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia pobytu czasowego czynność zameldowania dokonywana jest bezzwłocznie.
- w wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy.
 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Uwagi:
- W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
- Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez prawne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 388)

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych. (Dz. U. z 2010r. Nr 257, poz. 1743)

Uwagi:

  1. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.

  2. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 par. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1966 r. - kodeks postępowania administracyjnego.

 

Wniosek zgłoszenia pobytu czasowego do pobrania poniżej w pliku załącznika.


 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zgloszenie pobytu czasowego.pdf (PDF, 526.09Kb) 2015-03-12 13:42:58 407
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Beata Hrywniak

Data wytworzenia:
12 mar 2015

Osoba dodająca informacje

Edyta Szczekarewicz

Data publikacji:
16 cze 2011, godz. 09:05

Osoba aktualizująca informacje

Edyta Szczekarewicz

Data aktualizacji:
22 lut 2018, godz. 14:29