Zameldowanie na pobyt stały
Wymagane dokumenty:
-
Druk zgłoszenie pobytu stałego" do pobrania poniżej lub w Urzędzie Gminy, pok. nr 5, (dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełniane są oddzielnie)
-
Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu)
-
Aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
- lokale wynajmowane- umowa najmu
- lokale mieszkalne spółdzielcze, komunalne, zakładowe - przydział lokalu
- lokale własnościowe w budynkach wielorodzinnych - wypis z księgi wieczystej, akt notarialny-umowa zakupu lokalu
- budynki jednorodzinne - wypis z księgi wieczystej, akt notarialny lub decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o udzieleniu pozwolenia na użytkowanie budynku mieszkalnego (w przypadku nowo wybudowanych)
- postanowienie o nadaniu nr porządkowego
Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Smołdzino, pok. nr 5, tel. (59) 8117 215 wew. 122
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 388)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych. (Dz. U. z 2010r. Nr 257, poz. 1743)
Uwagi:
-
W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
-
Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 par. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1966 r. - kodeks postępowania administracyjnego.
-
Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
zgloszenie pobytu stalego.pdf (PDF, 575.07Kb) | 2015-03-10 14:27:12 | 454 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Beata Hrywniak Data wytworzenia:
12 mar 2015
Osoba dodająca informacje
Edyta Szczekarewicz Data publikacji:
14 lis 2012, godz. 13:30
Osoba aktualizująca informacje
Edyta Szczekarewicz Data aktualizacji:
25 sty 2016, godz. 14:48