Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Smołdzino

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zameldowanie na pobyt stały

Wymagane dokumenty:

  1. Druk zgłoszenie pobytu stałego" do pobrania poniżej lub w Urzędzie Gminy, pok. nr 5, (dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełniane są oddzielnie)

  2. Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu)

  3. Aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
    - lokale wynajmowane- umowa najmu
    - lokale mieszkalne spółdzielcze, komunalne, zakładowe - przydział lokalu
    - lokale własnościowe w budynkach wielorodzinnych - wypis z księgi wieczystej, akt notarialny-umowa zakupu lokalu
    - budynki jednorodzinne - wypis z księgi wieczystej, akt notarialny lub decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o udzieleniu pozwolenia na użytkowanie budynku mieszkalnego (w przypadku nowo wybudowanych)

- postanowienie o nadaniu nr porządkowego

Opłaty:

Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Smołdzino, pok. nr 5, tel. (59) 8117 215 wew. 122

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 388)

  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych. (Dz. U. z 2010r. Nr 257, poz. 1743)

         Uwagi:

  1. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.

  2. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 par. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1966 r. - kodeks postępowania administracyjnego.

  3. Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie.


 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zgloszenie pobytu stalego.pdf (PDF, 575.07Kb) 2015-03-10 14:27:12 454
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Beata Hrywniak

Data wytworzenia:
12 mar 2015

Osoba dodająca informacje

Edyta Szczekarewicz

Data publikacji:
14 lis 2012, godz. 13:30

Osoba aktualizująca informacje

Edyta Szczekarewicz

Data aktualizacji:
25 sty 2016, godz. 14:48